3 Mayıs 2009 Pazar

Yaşasın Doğal Doğum Hareketi!

Birçok insan Deniz'i doğal yollarla (epiduralsiz, serumsuz, kısacası hiçbir tıbbi müdahale olmadan) doğurduğumu duyunca "İnanmıyorum!" ya da "Vallahi helal olsun!" türünden tepkiler veriyor. Kimisi de "Yok vallahi, ben hayatta yapmam" derken bir yandan da "Sen kafayı yemişsin kızım" dermişçesine bakıyor bana.

'Doğal' demek 'olması gerektiği gibi' demek değil mi? O zaman neden birşeyi olması gerektiği gibi yaptığı için 'kahraman' ya da 'çatlak' etiketi yapıştırılsın ki bir insana?

Deniz'i doğururken HypnoBirthing yaklaşımını tercih etmiştim. İnsanın kendini gevşetmesini, rahatlatmasını gerektiren, doğumun akışını kendi vücuduna ve bebeğine teslim etmeyi ön gören bir metod. Miami'deki doktorum "Ben doğal doğum istiyorum" dediğimde HypnoBirthing'i önermişti. 5 haftalık bir kurs boyunca Doğan'la birlikte doğuma hazırlandık.

Deniz'in dünyaya gelişi çok muhteşem, tarifsiz bir deneyimdi. Doğan ve annem de benimleydi. Herşey o kadar doğal, o kadar güzel ilerledi ki doktor bebeği kendi ellerimle çekip çıkarttırdı içimden. Hiç unutamayacağım, bugün bile hatırladığımda kalbimi hızla çarptıran, gözlerimi dolduran anlardı.

Türkiye'ye döndüğümde deneyimimi doğuma hazırlanan bütün anne adaylarına anlatmak istedim. Yolda hamile kadın görsem durdurup "Bir engelin yoksa mutlaka normal doğum yap!" deme ihtiyacı hissettim (ama diyemedim). Bu ülkedeki yüzde 60, yüzde 80'lere varan sezaryen oranını hep çok ürkütücü buldum. Tıbbi bir gereksinim olmaksızın, önyargıdan başka hiçbir fikri olmadığı bir acıdan çekindiği için "Ben sezaryen istiyorum" diyen bir anne adayıyla karşılaştığımda "Yazık, neler kaçıracağının farkında değil" diye düşündüm.

Bu blog'u tutmaya başladıktan sonra "Acaba nasıl olur da bu konuda sesimi duyururum" diye düşünürken önüme bir fırsat çıktı. Öğrendim ki HypnoBirthing metodunun da aralarında olduğu doğal doğum yöntemleri hakkında Türkiye'de farkındalık yaratmaya çalışan ve bugüne kadar önemli yol kat etmiş olan bir grup insan var. Hamileler Kulübü adlı portalın kurucusu ve Doğal Doğum Hareketinin öncülerinden Jale Dural da bunlardan biri...

Şimdi HypnoBirthing deneyimimi Hamileler Kulübü üzerinden doğal doğum yapmak isteyen anne adaylarıyla paylaşacağım. Bir yandan bu blogda yazacaklarımı Doğal Doğum Hareketinin bünyesinde Jale Dural da kulübünde yayınlayacak. Çok heyecanlıyım. Benim paylaşacaklarım bir başka anneye de benzer hisleri yaşatabilirse ne mutlu bana...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder