15 Mayıs 2009 Cuma

Blogcu Anne'nin Kara Listesi


Liseden mezuniyetimizin 15. senesi nedeniyle düzenlenen buluşmaya katılmak için Deniz'le birlikte yaklaşık 12 saat süren bir araba yolculuğu yaptık. Korkularımın aksine, oldukça kolay bir yolculuk oldu. Deniz bizi şaşırtacak kadar uslu ve olgundu. Bütün yol boyu mutlu mutlu puzzle'larıyla oynadı; boyama yaptı; kitap "okudu"; kâh uyudu, kâh uyandı. Uzun yolla bağdaştırdığım korkularımın yersiz olduğunu anladım.

Yolculuğa çıkmadan önceki gece Doğan'ın "Neden yine bavul hazırlamamız son ana kaldı?!" şeklindeki çıkışmalarına maruz kaldım. Kendimce oldukça haklı sebeplerim olduğuna inansam da bir türlü derdimi anlatamayınca en sonunda kestirip attım: "Bana bak, Doğan! Benimle dikkatli konuş. Bugünden bugüne naçizane de olsa blogu olan bir insan duruyor karşında. Canım isterse seninle ilgili yalan dolan şeyler yazıp seni zor duruma düşürme gücüne sahibim. Senin yerinde olsam benimle konuşurken daha dikkatli olurdum!"

Benim bu tehditkâr çıkışımı kendi kocam pek takmamış görünse de yolculuk sırasında karşılaştığım ve 'yanlış yapan' kişi ve kurumlara karşı elimdeki bu gücü (!) kullanmaya karar verdim ve oturup kendi kara listemi oluşturdum.

İşte bu 12 saatlik yolculuğumuz sırasında benim kara listeme girmeyi başaranlar (Tabii ki bu kişi ve kurumlara karşı hiçbir kişisel garezim olmadığı gibi aşağıda yazanların hepsi de gerçektir):

  • Sabah 08:50 civarında Anadolu yakası TEM-Ankara Asfaltı bağlantısında doğru dürüst maddi hasara bile yol açmamış bir kaza yüzünden arabalarını sol şeritten hareket ettirmeyerek bütün TEM girişini tıkayan iki aracın sürücüleri;

  • Bu tıkanıklığı fırsat bilip emniyet şeridini yolun dördüncü şeridine çevirerek benim "Türkiye'de sürücüler artık trafik sıkışsa da emniyet şeridini ihlal etmiyorlar canım" türünden saftirik teorimi çürüten tüm emniyet şeridi ihlalcileri;

  • Ankara'daki Karşıyaka-Boluspor maçını seyretmek üzere Bolu'dan yola çıkan ve yolda tükettikleri pet şişeleri ve yiyeceklerin ambalajlarını hiç çekinmeden sağa çektikleri otobüslerinin penceresinden dışarı boşaltan Boluspor taraftarları;

  • Türkiye'nin en çok kullanılan otoyolunda 150 kilometre boyunca tek bir benzin istasyonu yerleştirmeyerek "benzinimiz ha bitti, ha bitecek" diye yüreğimizi ağzımıza getiren karayolları (ya da her kimse yetkili mercii);

  • Konya-Adana otoban bozuntusu yolunda saatte 120 km ile gelen araçları takmayarak sanki Emirgan Korusu'nda gezermişçesine karşıdan karşıya geçen bir grup kendini bilmez yaya;

  • Araba ve kamyonların vızır vızır geçtiği aynı yolda üç işçinin eline kazma küreği alıp hiçbir tabela ya da uyarı olmaksızın 'yol çalışması' yapmasına izin veren zihniyet;

  • Talihsiz (!) bir şekilde radara yakalandığımızda bizim gibi ebelenen yan arabada oturan, arkadaki 5-6 yaşlarındaki iki çocuğunu oto koltuğu ya da emniyet kemeri olmaksızın uzun yola çıkartmakla kalmayıp bir de arabada sigara yakan anne kılıklı kişi...

Bundan böyle kara listemdeler.

2 yorum:

  1. elif, blogunu rss listeme aldim, hic bir yaziyi kacirmiyorum:)) rss'te sadece baslik geliyor, tam metin icin tiklayip blog adresine gelmek gerekiyor. eger bilhassa oyle yapmadiysan, sadik okuyucu olarak talebim rss'e tam metin koyman.
    yazdiklarini okuyunca hepsine tek tek yorum yapmak istiyorum, ama blog 'stalker'i gibi gorunurum diye korkuyorum:) sana gore naciz, ama aslinda "dooce" potansiyeli olan gayet onemli ve degerli bir blog bu, benden soylemesi.

    YanıtlaSil
  2. Ha ha! My very own stalker :)

    Terken, pek faydali yorumun icin cok tesekkurler. Bu iste henuz yeni oldugum icin hala bircok seyi ogreniyorum. Az once RSS ayarlarini degistirdim, bundan boyle tum post'u gormen lazim. Olmadiysa soyle lutfen, tekrar bakayim.

    Takip etmene cok sevindim, sesimin duyuldugunu bilmek daha da bir sevkle yazmami saglayacak :)

    YanıtlaSil