5 Mayıs 2009 Salı

Anneler Günü için Alternatif Hediyeler

Gazetelerdeki "Annenize mutfak robotu alın, ancak o şekilde mutlu olur" ya da vitrinlerdeki "Onu sevindirmek istiyorsanız mutlaka pahalı bir mücevher almak zorundasınız" türünden mesajlardan bıktım usandım.

Kendim senelerdir öyle bir hediye almıyorum anneme. Annem için, her sene başka bir sivil toplum kuruluşuna (STK) bağış yapıyorum.

Aklıma gelen STK'ları aşağıda listeliyorum. Asıl yapmak istediğim hangisinin Anneler Gününe özel sertifika ya da proje düzenlediğini listelemekti. Ancak birkaçı hariç beni doğru dürüst bilgilendiren olmadı (Bkz. Zorla iyilik YA-Pİ-CAM). Ben de oturup tek tek web sitelerinden bağış yapılabilecek linkleri buldum. Anneler Günü ya da değil, hepsi bir şekilde adına bağış yapılan kişiyi bilgilendiriyorlar nasıl olsa... Ve hepsi de çok güzel işler yapıyorlar.

Bu sene annesine maddi bir hediye almak yerine onun adına bağış yapmak isteyenler için aşağıdaki liste bir başlangıç olabilir. Elbette bu liste uzayıp gidebilir, bunlar sadece ilk etapta aklıma gelenler:


Türkiye Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı (Koruncuk) - Bu sene 30. yılını kutlayan Koruncuk en az 20 TL bağış yapan herkese Anneler Günü için özel bir sertifika veriyor. Ayrıntılı bilgi için http://www.koruncuk.org/

Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) - Özellikle okul öncesi eğitimin önemini vurgulayan ve "7 Çok Geç" kampanyasıyla tanınan AÇEV de internet üzerinden kredi kartı ile ya da daha geleneksel yöntemlerle bağış imkanı sunuyor: http://www.acev.org/bireysel_destek.php?id=26&lang=tr

Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) - Geçtiğimiz günlerde Fazıl Say'ın muhteşem konseriyle 20. yaşını kutlayan ÇYDD'nin Anneler Günü ile ilgili özel bir sertifikası olup olmadığı konusunda henüz bilgi alamadım. Ancak web sitelerinden kredi kartı ile bağış kabul ediyorlar: https://secure.cydd.org.tr/bagisform.asp

Lösemili Çocuklar Vakfı (LÖSEV) - Kurulduğu 1998 yılından beri 5000'e yakın lösemili çocuk ve aileyi yaşama bağlayan LÖSEV, 50 TL ve üzerindeki bağışlar için "LÖSEV Yaşam Sertifikaları"nı istenen kişilere gönderiyor: http://www.losev.org.tr/v2/tr/content.asp?ctID=428. Ayrıca ISPANAK mağazasında satılan ve tedavi gören çocukların anneleri tarafından yapılan 38 çeşit ürün de Anne'ye 'dokunulabilir' bir hediye almak isteyenler için çok güzel alternatifler sunuyor.

    Tüvana Okuma İstekli Çocuk Eğitim Vakfı (TOÇEV) - Ailesinin maddi yetersizliği sebebiyle okul hayatından mahrum kalan çocuklara okuma imkanı sağlamayı hedefleyen bu vakıf da internet üzerinden üstelik başkası adına da bağış yapma imkanı sunuyor: http://www.tocev.org.tr/bagis.asp Her ne kadar formu doldurduktan sonraki sayfa görüntülenemese de bağış yapmak üzere telefonla iletişime geçilebilir: 0 212 282 89 16

    Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı (TEMA) - İnternet üzerinden bağış yapabilmek için üye olmak gerekiyor (Bağış yapmak bu kadar zor olmamalı!): http://www.tema.org.tr/Sayfalar/BizeKatilin/BagisYapin.html#

    Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) - Türkiye'nin, eğitim alanında faaliyet gösteren en yaygın sivil toplum kuruluşu olan TEGV'in internet üzerinden bağış kabul edip etmediğini açıkçası ben anlayamadım. "Bağışçımız olun" linkinden sonra biraz kayboluyor insan sayfada. Ancak http://www.tegv.org/v4/# adresinde banka hesap numaraları var, daha detaylı bilgi herhalde vakıf merkezinden alınabilir: 0216 492 32 32

    2 yorum:

    1. Elifcigim, harika dusunmussun. Deniz de cok sansli senin gibi duyarli bir annenin oglu oldugu icin. Insallah ilerde o da sana en guzel hediyeleri alir.
      Ergem

      YanıtlaSil
    2. Elocum ellerine saglik, ne guzel teker teker yazmissin... Artik ne hediye alacagim derdine dusen tum arkadaslarima bu linkleri gondericem...

      Bunun verdigi manevi haz hicbir seyle degismez..

      YanıtlaSil