11 Mayıs 2009 Pazartesi

Mumu

"Where's my Mumu???"

Gün içinde Deniz'den en sık duyduğumuz şey...

Pardon... En sık duyduğumuz kelime tabii ki "No." Sonra "Not yet." Ondan sonra Mumu...

Mumu, Deniz'in uyku arkadaşı. Ama sadece iki senedir her uykusuna birlikte yattığı, bir yandan kendi parmağını emerken bir yandan da saten patilerini okşadığı uyku arkadaşı değil. Aynı zamanda da anneden azar işitince, babadan paparayı yiyince, sığınacak birini aradığında hep yanında olan can dostu...

Mumu'yu Deniz'in yatağına koyduğumda henüz 5 aylıktı. Kendi kendine uyumayı yeni yeni öğreniyordu ve kendini yanlız hissetmesin, uykuyla bağdaştırsın, bir yandan da plastik köşeleriyle dişlerini kaşısın diye yanına alıp yanına koydum. İngilizce'de "Security blanket" olarak bilinen, Charles Schultz'un meşhur Peanuts çizgisinin asil karakteri Linus'la birlikte İngilizce'ye yerleşen, ve Türkçe'de tam kelime karşılığı olmasa bile bugün psikolojide de yerleşmiş olan bu "güvenlik objesi", o zamanlar hafız gibi okuduğum Baby Center'da da Amerikan Pediatri Derneği'nin "Caring For Your Baby and Young Child" kitabında da şiddetle tavsiye edilmekteydi. Ben de renklerini beğendiğim bir tanesini alıp Deniz'in yatağına koydum. (İnek şeklinde olduğu için de adı Moo Moo kaldı)

Anneliğim boyunca yaptığım en akıllıca hareketlerden biriymiş meğer...

İlk başlarda yüzüne bile bakmadı. Ama ben bıkmadan, usanmadan her uykuda yatağına koydum. Pusetinde uyutacaksam pusetine koydum. Zamanla benimsemeye başladı. Yatağına her koyduğumda, uyudu mu diye bakmak üzere geldiğimde bir köşesinden tutmuş buluyordum Mumu'sunu.

Bir süre sonra günlük dilimize şöyle birşey yerleşti: Deniz'in Mumu'su nerede? Evden çıkacakken herşeyi aldık mı diye kontrol edeceğimiz zaman bir de Mumu'yu aramaya başladık.

Deniz o kadar benimsedi ki Mumu'yu, çamaşır makinesine atıp yıkamama fırsat vermeyecek kadar bile ayrılmaz oldu. Panik içinde iki Mumu daha aldık biz de. Birini çantaya, birini de evde yedeğe ayırdık. Allah göstermesin başına birşey gelir, biz tedbirli olalım diye.

O kadar çok faydasını gördüm ki Mumu'nun... Sadece Deniz uykuya dalacağı zaman değil, aşı olurken, kendini iyi hissetmezken, yorgunken hep imdadımıza yetişti Mumu.

Anne olacak arkadaşlarıma da hep bir "Mumu" edinmelerini tavsiye ettim; bebek hediyesi alacağım zaman Mumu-vari minik battaniyeleri tercih ettim.

Artık eskisi kadar yapışık değiliz Mumu'ya. Ne de olsa büyüyoruz. Gün içinde onsuz gezebiliyoruz. Uyanınca onu yatağa bırakıyor, ama uykumuz gelir gelmez yine ona sarılıyoruz.

İyi ki var Mumu.

Her eve lazım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder