14 Mayıs 2009 Perşembe

Ben bir şey mi kaçırdım?

Az önce market alışverişinden geldim. Ve dumura uğramış vaziyetteyim.

Çok değil, daha iki sene öncesine kadar aynı marka bezi aynı markete ikinci gidişimde bulamadığımı çok net hatırlıyorum. Son zamanlarda bez bulma konusunda sıkıntı yaşamasam da Deniz'in boy ve kilosuna uygun bez bulamama endişesini taşırken Pampers'ın 6 numarası imdadıma yetişti.

"Oh, ne güzel... Artık anne ve bebekler için daha fazla alternatif var" diye düşünürken bugün raflardaki ürünlere bir baktım. Sonra tekrar baktım. Çeşitler gözlerimi kamaştırdı. Ve ben de not defterimi çıkardım, Carrefour görevlisinden bir kalem istedim, ve hiç üşenmeyip anne ve bebek ürünlerini ve çeşitlerini yazmaya başladım (listede herhangi bir sıra yok, neyi nasıl gördüysem o sırada yazdım):

SÜTLER:

  • PINAR Organik Süt ve PINAR Devam Sütü
  • ÜLKER İçim Süt
  • NESTLE Çocuk Devam Sütü
  • APTAMİL Junior Devam Sütü
  • Bilumum markanın meyveli, çikolatalı sütleri

ÇAYLAR:

  • Emziren anneler için HİPP Granül Çay ve HİPP Rezene
  • Yine emziren anneler için MİLUPA Still-Tee
  • Çocuklar için: DOĞADAN Mini Karışık Bitki Çayı ve DOĞADAN Mini Vitaminli Karışık Meyve Çayı
  • Yine çocuklar için MİLUPA Gece Çayı, MİLUPA Rezene Çayı ve MİLUPA Papatya Çayı

BEBE BİSKÜVİLERİ:

  • CİCİBEBE Klasik, CİCİBEBE Muzlu, CİCİBEBE Vitaminli Bebe Ekmeği, CİCİBEBE Vitaminli Kızarmış Ekmek (Kızarmış mı??? Emin misin Eti?)
  • HALK Bebe Bisküvi
  • ÜLKER Hero Baby Bebe Sütlü Bisküvi, ÜLKER Hero Baby Bebe Sütlü Bisküvi Ballı Muzlu

MEYVE SULARI:

MİLUPA Organik Elma, Elma-Üzüm-Muz, Elma-Muz-Kayısı, Elma-Kayısı, Elma-Üzüm-Ahududu
  • BAMBİNİ Organik Elma-Armut-Muz, Nar-Üzüm-Elma


KAVANOZ MAMALAR:

  • MİLUPA Organik Kahvaltılar, Organik Gece Tahılları, Organik Meyveli Karışımlar, Organik Muhallebiler, Organik Sebzeler (Bu noktada Carrefour çalışanları benim bir casus edasıyla bir şeyler yazdığımı görünce "Hangi firmadansınız? Ne yazıyorsunuz?" türünden sorular yöneltmeye başladıkları için bu bölümdeki çeşitleri detaylandıramadım)
  • ÜLKER Hero Baby (Organik ve normal çeşitleri)
  • BEBELAC

KUTU MAMALAR:

  • Envai çeşit MİLUPA Aptamil
  • Bir o kadar BEBELAC
  • ÜLKER Hero Baby Gogly, ÜLKER Hero Baby Organic, ÜLKER Hero Baby Lactum
  • NESTLE Nestum, NESTLE Guigoz, NESTLE NAN Çocuk
  • HİPP çeşitleri
ÇOCUK BEZLERİ:
  • Canbebe
  • Huggies
  • Pampers/Prima (üstelik kız ve erkek çocuklar için farklı çeşitleri var!)
  • Molfix
  • Baby Star
ISLAK BEZLER:
  • Canbebe
  • Huggies
  • Pampers
  • Johnson & Johnson
  • Nivea
  • Molfix
  • Sebamed
  • Baby Star
  • Dalin
Bunların dışında Huggies'in yüzme bezi, emziren anneler için göğüs pedleri, göğüs pompaları, envai çeşit emzik ve biberon, sürüyle şampuan, krem, sabun, diş fırçası, diş macunu, vesaire vesaire...

"Allah Allah? Ben bir şey mi kaçırdım?" diye bir düşündüm... Bu kadar çeşit... 2 sene içinde... Ne zaman? Nasıl?

Annelerin işini kolaylaştıran bunca ürünün piyasada kolaylıkla bulunur hale gelmesi elbette sevindirici...

Ancak bu işin tüketim kısmı...

Mamaların çeşidini arttırmak, bezleri kız/erkek diye ayırmak, süt kutularının üstüne Tweety, diş macunlarının üstüne Barbie resimleri koymak kolay.

Ne zaman ki arabalar kaldırımları otopark olarak kullanmaktan vazgeçecek, kapalı ortamlarda GERÇEKTEN sigara içilmeyecek, çocukların oto koltuğunda oturması kanun ile zorunlu hale getirilmenin ötesinde anne-babalar başka bir alternatif olmadığının farkına varacak, ve sokaklarda bebek arabasıyla gezerken kaldırımlara inip çıkmak adeta bir off-road pistinde geziyormuş hissiyatı vermemeye başlayacak, işte o zaman gerçekten bir şeylerin değiştiğine ikna olacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder