12 Mayıs 2009 Salı

7'den Önce Çok Erken!

AÇEV'in oldukça ses getiren 7 ÇOK GEÇ! kampanyasından yola çıkarak ben de kendi küçük kampanyamı başlatıyorum:

7'den Önce Çok Erken!

Amacım AÇEV'le zıtlaşmak değil. Kampanyalarını destekliyor ve çok önemli bir konuya dikkat çektiklerini düşünüyorum. Zaten benim küçük kampanyamın da isim benzerliğinin (bu durumda anlam zıtlığının) ötesinde bir alakası yok AÇEV'in bu girişimiyle.

Ben Deniz'in sabahları 7'den önce uyanmasını protesto ediyorum!

Bir insan uyandıktan üç saat sonra tekrardan uyumak isteyeceği bir kıvama geliyorsa neden 6 buçukta kalkar da, mesela, 8'e kadar uyumaz?

Bu soruyu Deniz'e sürekli soruyorum ama henüz tatmin edici bir cevap alamadım.

Sen tut, akşam yemeğini doğru dürüst yeme, ondan sonra yemeğini önünden aldılar diye cinnet getir, o cinnetin verdiği halsizlikle akşam 7 buçukta yatağa gir, 8'de uyu, sonra sabahın 6'sında karnın guruldayarak uyan. Ve tüm hane halkını da uyandır. Olacak iş mi bu?!

Tüm çocukların anne/babalarının geç yattıkları günlerin ertesinde özellikle normalden erken kalktıkları bilimsel olarak kanıtlamış bir gerçek mi bilmiyorum. Ama bizim evimizde olaylar kesinlikle bu yönde gelişiyor.

Ne zaman bir önceki gece azıcık keyif yapalım, biraz şarap içelim, ya da bir filme takılalım deyip normalden geç yatsak Deniz -istisnasız her seferinde- normal saatinden en az yarım saat erken kalkıyor.

Deniz'in normal uyanma saati 10:00 olsa ve bunu 9 buçuğa çekse çok canımız yanmayacak. Ama zaten saat 7:00 olmadan "Anneeeeeaaaah! I woke upped!" diye bağıran oğlan 6'yı 20 geçe hortlayınca biz de haliyle bütün gün hortlak gibi geziyoruz.

Kendisi soğuk sulardan serin... Ne de olsa günün ortasında 1,5-2 saat kestiriyor. Olan bana oluyor. Akşamı zor ediyor, saat 8 buçuk oldu mu uyuklamaya başlıyorum.

Bu mu ilahi adalet?!

İşte bu yüzden ben de kendi kampanyamı başlatıyor ve oğlumun sabahları hortlamasını protesto ediyorum: 7'den Önce Çok Erken!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder