3 Haziran 2009 Çarşamba

Basında Blogcu Anne (!)

Parents dergisinin Haziran sayısı doğal doğum konusunu işliyor. Benim de Türkiye'de doğal doğum denince akla gelen isim olarak bahsettiğim Dr. Hakan Çoker'den yola çıkarak hazırladıkları dosyada aynı zamanda bebeklerini doğal doğumla dünyaya getiren annelerin doğum hikâyelerine de yer veriyorlar.

Bilin bakalım bu annelerden biri kim?!..

Dr. Çoker'in geçtiğimiz ayki HypnoBirthing konferansında paylaşması için hazırladığım yazı Parents'ın doğal doğumu işledikleri sayıya denk gelince yayınlamak istediler, ben de tabii ki çok sevindim. Sonuçta ne kadar çok anne/anne adayı güzel doğum hikâyelerini öğrenirse o kadar iyi. Doğal doğumu erişilmez olmaktan, ancak kahraman ya da marjinal kadınlara özgü bir olay olmaktan çıkarmak zaten amaç...

Her ne kadar blog adresime de yer vermelerini özellikle rica ettiysem ve onlar da "Sizin istediğiniz gibi yazarız" demelerine rağmen yayınlamadılarsa, ve yaşadığım şehri Miami olarak belirttilerse de (Yaklaşık 2,5 sene oldu Miami'den ayrılalı) dergide çıktım mı? Çıktım. Dergi bir basın kanalı mıdır? Öyledir. Öyleyse benim bu post'a Basında Blogcu Anne diye başlık atmama kim ne diyebilir?!

Gönül isterdi ki daha uzun, daha detaylı olsun Parents'taki dosya. Dr. Çoker'in web sitesinin adresini görebilmek için büyüteç gerekmesin. Yine Dr. Çoker'in ilgilenen herkesin katılabileceği Doğal Doğum yahoo grubunun adresi de verilsin. Jale Dural'ın Hamileler Kulübü'yle yaptığı harikalardan bahsedilsin. Açık Radyo'daki haftalık Doğum Günü programında her hafta doğal doğumun işlendiği söylensin, isteyenlerin dinlemesine imkân tanınsın.

Ama tabii ki onca reklam ve 'advertorial'ın arasında ancak o kadar yer kalıyor. Yukarıda bahsettiklerim de zaten burada var: Yeni Gebeler İçin Doğal Doğum Rehberi

Doğal doğum konusunun önde gelen anne-çocuk dergilerinden birinde işlenmiş olması cesaret verici bir gelişme. Devamının gelmesi dileğiyle...

2 yorum:

  1. Maalesef öyle yapıyorlar. Yayınlanmadan önce sayfayı görmek istediğiniz konusunda bir talebiniz olmalıydı belki de.

    Gene de kutlarım. Neyse ki bloğunuzda kendinizi ifade etme şansınız var.

    Seher Çalhan

    YanıtlaSil
  2. Aslını isterseniz öyle bir talepte bulundum. Prensip olarak dergi yayınlanmadan önce yazılarını okutmadıklarını söylediler.

    Açıkçası çok da önemli değildi adresimi verip vermemeleri. O amaçla yazmamıştım çünkü ben yazımı. Verselerdi hoş olurdu, incelik yapmış olurlardı, ama doğrusunu söylemek gerekirse beklentim zaten vermeyecekleri yönündeydi.

    Dediğiniz gibi bu blog benim kendimi ifade etme şeklim. İlaç gibi geliyor!

    YanıtlaSil